Demisiile se întâmplă și de multe ori generează stres și anxietate. Indiferent de motivul pentru care îți dai demisia, este important să faci pasii corect și să eviți suferințe inutile. Cum poți sa îți dai demisia cât mai corect?

Iată ce pasi trebuie să urmezi pentru a te asigura că te despărți de firma ta într-un mod cinstit și cât mai lipsit de stres:

  1. Cercetează și asigură-te că știi cum vor fi plătite ultimile datorii și drepturi

Înainte de a da demisia, întreabă-te daca ai vre-o datorie sau arest la firma din care tocmai vrei sa pleci. Daca da, asigurăte ca toate datoriile să fie achitate înainte propriului „Adio”. Întoarce-te și întreabă-te daca încă mai ai drepturi sau renumerații pe care trebuie sa le primești atunci când te răzvorești și asigurăte că aceste drepturi sunt acoperite.

  1. Spune adio corect și fă-o cu respect

De îndată ce ai cercetat ce bani sunt în contul tău și ai parcurs pașii necesari îținând cont de vechiul tău contract, e timpul să împaci „Da” și sa îți iei rămas bun de la job-ul tău. Este important să ții discutia cu șeful tau profesionist și să arată respect față de employer. Fii ales cu cuvintele folosite să eviți vorbele dăunătoare și polemica.

  1. Fii transparant și asumă-ți responsabilitatea

Unul dintre beneficiile redundanței pe care trebuie să o luăm în serios este că te poate ajuta să fii direct și sincer cu cei de lângă tine. Orice ai fi motivul demisiei, aceasta nu trebuie niciodata sa influențeze relația ta cu fostul tău sef. Explică-le motivele pentru care îți dai demisia și asumăți-ți responsabilitatea pentru decizie. Dacă acesta este cazul, încercați sa discutați despre stimulente care vă poate ajuta să vă rezolvați problemele.

  1. Păstrează contactul

Un alt lucru destul de important pe care îl poți face dupa ce ai luat o decizie de demisie este sa păstrezi contactul telefonic cu șeful sau colegii tău. Daca tu sau ei aveți nevoie de orice informație despre companie, veți avea de unde să întreabați.

  1. Bucură-te de noua ta libertate și menține-ți legăturile prietenilor

La sfârșitul zilei, demisia este un pas important pe care trebuie să îl faci pentru tine. Fii fericit că ți-ai acordat ocazia de a alege cea mai bună decizie pentru viitorul tău și bucură-te de noua ta libertate. Menține de asemenea legăturile cu colegii tai și profesorii tăi din trecut, ei pot ține cont de poziția pe care vrei s-o iei și te pot ajuta în cariera ta in viitor.

Cum să îți faci Curriculumul

Ținând în vedere ceea ce am discutat anterior, este imperativ să îți faci CV-ul (Curriculum Vitae) înainte de a te prezenta la noua ta locație de muncă. CV-ul trebuie să conțină informații detaliate despre tine și despre experiența ta. Pentru a da o prima impresie bună recrutorului, trebuie să îți aranjezi CV-ul în felul următor:

• Începe CV-ul cu numele tău, principalele ta contact și adresa de email

• Descrie in detalii calificările și studiile tale

• Include experiența de lucru relevanta, specializările și competențele

• Îți scoate în evidența orice abilitate profesionala sau soft skilluri pe care le-ai dobandit

• Detailiază-ți rolurile in cadrul companiilor si activițăți sau evenimente extracuriculare

• Listează-ți realizările majore și aplicarea ta în cadrul organizațiilor

• Alege un format profesional

• Oferi mai multe versiuni ale CV-ului pentru a se potrivi și a se reflecta corect scopul pentru care il folosești

• Asigură-te să fii concis și detaliat în CV

• Verifica ortografia și asigură-te ca CV-ul tău este corect și concis

Cum să îți planifici viitorul

Dupa ce te-ai decis să îți dai demisia, este necesar sa planifici cu atentie viitorul tău. Deși este tentant sa îți lasi la voia întâmplării și să începi ceea ce îți place, nu trebui să faci asta. Următoarele sfaturi te vor ajuta sa îti faci o cariera de succes:

• Găsește-ți un mentor- Acest lucru poate fi un antrenor profesional sau un coleg caruia îi este permis sa îți ofere sfaturi și sugestii profesionale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here