Demisia poate fi un pas important în cariera ta, dar poate fi, de asemenea, o experiență stresantă dacă nu este făcuta corect. Decizia de a abandona un loc de muncă ar putea fi impinsă de un motiv mare, cum ar fi găsirea unei oportunități de carieră mai buna sau un sentiment de plictiseală extrema și neimplinire. Dacă tocmai ai luat decizia de a anunța șeful tau că vrei să îți dai demisia, iată câteva sfaturi despre cum să faci asta corect și politicos.
Cum sa-ti dai demisia cu acordul partilor
1. Fă-ți propria un plan de acțiune
Înainte de a anunța șeful tău, trebuie să ții cont de toate deciziile și planuri pe care se stabilesc înainte de a-ți da demisia.
Fă-ți întâi planul de acțiune, care va include:
-data exacta cand vei da demisia;
-cate saptamani vei lucra dupa ce vei da demisia;
-mentionarea persoanelor catre care vei arata recunostinta;
-acele sarcini inevitabile pe care inca le mai ai de facut pentru a asigura o tranzitie corecta;
-cui vei preda toate documentele de lucru si informatiile necesare;
-ce se poate face pentru a ajuta la formarea unei persoane calificate care sa preia sarcinile tale;
-care sunt ultimele bonusuri si alte reclamatii pe care inca le ai;
-care sunt pasii pentru a deveni eligibil pentru perioada de dupa demisie; si
-orice intrebari pe care ți le-ai putea pune.
Acest plan va fi foarte util în a te asigura că ești pregătit să te desparți în mod curtenitor de companie.
2. Împărtășește-ți intenția
Acum când știi care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a fi pregătit să-ți dai demisia, trebuie să-ți comunici intenția șefului.
Îți recomandăm ce urmează:
-programarea întâlnirii și găsirea locației;
-asigurarea unei atmosfere comfortable înainte și dupa întrevedere;
-abordarea demersului cu un discurs sincer si respectuos;
-descrierea planului in detaliu;
-pregatirea unui document scris
-întocmirea listei de persoane carora trebuie sa-ti arati recunostinta și acordarea lor;
-multumirea pentru experienta pe care ai avut-o;
-discutarea conditiilor financiare si a celor legate de tranzitia in cariera.
3. Asigurați-vă că aveți acoperirea financiară
Orice decizie de a parasi unui loc de munca ar trebui să fie abordată pe baza unei analize atente a situatiei financiare in prezent și în prevederile pe care trebuie să le faceți pentru viitor. Acest lucru ar trebui inclus în planul tau si include:
-stabilirea veniturilor dvs. lunare si a cheltuielilor dvs. pe o perioadă de timp;
-încercarea de a obține orice bonusuri sau alte avantaje oferite de companie;
-identificarea aplicatiilor pentru programele de asigurare pe care le poate oferi noul loc de munca;
-încercarea de a obține orice beneficii pe care le ofera vechiul loc de muncă;
-stabilirea unei strategii pentru a obține ajutor financiar în cazul în care sunt necesare;
-cautarea unor pachete de câștig suplimentar provenite din alte surse;
-utilizarea oricărei opțiuni suplimentare în valută pentru a juca piața.
4. Prezinta o nota de demisie
După ce ai discutat cu șeful tau și ai stabilit pașii pentru realizarea tranzitiei, trebuie să înregistrezi toate acestea într-o nota oficiala de demisie.
Acesta trebuie sa contina urmatoarele elemente:
-data exacta a demisiei și informații despre planul de tranziție;
-mentionare a perioadei de informare oferite de lege;
-mentionarea posibilitatii de renuntare la demisie;
-mentionarea faptului că îți asumi responsabilitatea asupra sarcinilor inevitabile legate de tranzitia carierei;
-o scurta descriere a motivului facandu-ti demisia;
-mentionarea tuturor angajatorilor anterioare;
-progresul realizat si recunoasterea succesului și realizărilor în companie;
-multumirea celeilalte parti.
5. Asigurați-vă de departamentul de resurse umane
O ultima și importantă etapa inainte de a-ti da demisia este să faci rost de toți documentele necesare, independent de echipa de resurse umane. Acestea pot include:
-formularul oficial de demisie;
-un raport cu rezultatele muncii tale;
-documente privind opțiunile de asigurare și alte beneficii;
-acorduri privind beneficiile de care ai parte;
-documente privind taxele și alte acoperiri de poziție;
-informații despre orice acorduri contractuale vacante și nerealizate;
-documente privind statutul angajaților;
-declarația de cazier sau a altor informații necesare.
Cand vrei sa iti dai demisia, trebuie sa hranesti aceasta decizie si sa te asiguri ca ai toate detaliile si informatiile de care ai nevoie pentru aceasta.