Schimbarea numelui unui brand sau a unui logo este o misiune destul de complexa si solicitanta. De la strategia de brand pana la implementarea schimbarii, trebuie sa tii cont de numeroase detalii si sa utilizezi si tehnici de marketing optimizate de planificare, pe care trebuie sa le respecti.

De-a lungul anilor, multe companii, indiferent de sectorul in care activeaza, au ales sa isi schimbe numele sau logo-ul pentru a creste increderea in brand si a crea un mediu puternic pentru dezvoltare in diferite direcii.

Prin urmare, acest ghid reuneste toate informatiile dont ar trebui sa tii cont, pentru a schimba numele sau logo-ul unui brand, in concordanta cu interesele si criteriile tale.

Ce inseamna repozitionarea brand-ului?

Repozitionarea unui brand, inseamna sa ii redefinesti pozitionarea, scopul si obiectivele, prin modificarea unor elemente, cum ar fi numele, logo-ul sau chiar si denumirea produselor.

Acest proces implica ajustarea politicilor, a traiectoriei si a directiilor generale de dezvoltare a companiei.

De ce sa consideri schimbarea numelui unui brand?

Schimbarea numelui unui brand iti poate aduce un casting nou si pozitiv asupra companiei tale, pe langa cresterea increderii clientilor.

Da sfarsit noua imagine a brand-ului tau cu un nume pe care il vei lua in considerare in urmatoarele cazuri:

  • Cand numele brand-ului actual expira.
    • Brandul tau se dezvolta in domenii mai pozitionale.
    • Cand rebrand-ul este necesar din cauza unei identitati care nu se mai potriveste cu industria in care vei functiona sau cu directia ta.
    • Cand nevoia se schimba si se reflecta in schimbarea directiei noii strategii.
    • Cand numele companiei se schimba axata fiind pe un nume mai plastic si memorabil.

Ce schimbari trebuie sa realizezi atunci cand iei in considerare schimbarea numelui unui brand?

In cazul in care intentionezi sa schimbi numele brand-ului tau, urmatoarele schimbari trebuie sa se efectueze:

  1. Aproba unul sau mai multe nume:
    Ideea de baza in alegerea unui nume de brand este sa fie deschis la reletar pe clienti, ceea ce ii va permite sa constientizeze ca brandul tau are un scop si o finalitate.

Aici trebuie sa faci si mai multe schimbari, cum ar fi admidarea noului nume de brand, selectia numelui de domeniu si cererea numelui de companie in cadrul autoritatilor competente pentru a le da viata sau de a onora comenzile.

  1. Creeaza un logo nou:
    Exprima noul nume al companiei tale prin crearea unui nou logo. Toata aceasta noua identitate va trebuii sa fie vizibila intregii lumi prin folosirea unui design unic ce va functiona ca o legatura viscerea intre tale si publicul tau.

Creeaza propriul design logo prin utilizarea de programe de design si obtinerea din partea unui profesionist. Logo-ul trebuie sa reflecte directia in care o iei si puteai obtkine rezultate mai bune prin instantizarea publicului tau tinta.

  1. Anunta-ti audienta:
    Dupa ce schimbarile sunt finalizate si logo-ul creat, schimbarea noului nume trebuie sa fie anuntata public pentru a te asigura ca vei atoga si incredere in produse chiar si la schimbarea denumirii.

Unii proprietari de brand utilizeaza metode cum ar fi postarile pe retelele sociale, campanii de data si raportare de continut, sau chiar scrisori prin email pentru a dezvalui schimbarea brand-ului lor.

Utilizeaza instrumente de marketing prin care vei alerga la public, cum ar fi produse catalog si teaseri sloganuri, pentru a anunta schimbarea numelui si a aduce publicul catre brand-ul tau.

Cum sa optimizezi schimbarea numelui unui brand?

Optimizarea schimbarii numelui unui brand necesita o evaluare a consecintelor intregii schimbari si o maxima responsabilitate si atentie la detalii.

Acest ghid detaliaza cateva reguli care ar trebui sa fie luate in considerare atunci cand se vrea schimbarea numelui unui brand:

  1. Descopera diferentele:
    Atunci cand se opteaza pentru schimbarea numelui unui brand, trebuie sa fii sigur ca noua denumire se va potrivi cu viitorul tau, in termeni de pozitionarea brandului si a directiei tale generale.

De asemenea, creeaza o diferenta mare intre logo-ul tau anterior si cel cu care vrei sa mergi mai departe, pentru a genera intireg acesticitatea si diferentierea in randul publicului si pentru a te deosebi de marcile concurente.

  1. Fa-ti cunoscute denumirile:
    In urma schimbarii, trebuie sa ii informezi pe clientii tai asupra denumirii brand-ului tau si sa aiba o intelegere profunda a ceea ce contin denumirile si obiectivele.

Scrie propriul tau abilitate si termenii de utilizare, de asemenea, raspandeste mai multe materiale gratuite pentru a-i face pe clientii tai sa inteleaga care este obiectul tau general si sa li lasi impresia ca pot obtine informesii cu privire la brand-ul tau oricand doresc.

  1. Scurteaza timpul:
    Schimbarea numelui unui brand poate fi un proces destul de indelungat, de aceea este important sa acorzi timp suficient pentru ca totul sa mearga corect si sa nu afecta prea multe procese sau activitatile lunare.

Atunci cand vrei sa schimbi numele brand-ului, ai nevoie de mai multe pregatiri si de un plan amanuntit, care sa se incadreze in cat mai scurt timp posibil.

  1. Cpnstruieste o strategie de promovare:
    Dupa ce logo-ul a fost construit si numele schimbat, trebuie sa construiesti o strategie care sa creeze impact si accentueze schimbarea.

Utilizeaza diferite tehnici de marketing, cum ar fi publicitate media, promovarea prin email, postarile pe retelele sociale si strategii de blogging, pentru a-i convinge pe clientii tai ca marca ta este schimbata si ca vei prospera.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here