De multe ori, daca succesiunea unui decedat nu este rezolvata in mod amiabil, poate fi necesar sa se apeleze la tribunal pentru a se gasi o rezolvare a problemelor. Atunci când acest lucru se întâmplă, tribunalul va desemna persoane care pot fi martori in cadrul procedurilor de succesiune. Iata cum arata un astfel de model de declaratie recunoscuta de lege si ce informatii trebuie sa stie martorul pentru a putea oferi declaratia in fata tribunalului.
Ce Inseamna sa Fii Martor in Cazul Unei Succesiuni?
Inainte de a merge mai departe, sa vedem ce inseamna sa fii martor într-un caz de succesiune. In esenta, este vorba despre persoane care pot da informatii despre persoana decedata, cum ar fi bunurile sale, intentiile sale la data decesului si alte detalii care ar putea contribui la a se lua o decizie. De asemenea, aceasta persoana poate sa ofere propriul sau punct de vedere despre o decizie si chiar sa explice intentiile mortului în cazul unei situatii conflictuale.
Informatii despre Declaratiile de Martor in Cazul Unei Succesiuni
Declaratia unui martor in cazul unei succesiuni vine in forma scrisa prin intermediul unui avocat sau al altui reprezentant legal al persoanei care a solicitat-o. Acest document trebuie sa contina informatii despre:
• Datele de identitate ale decedatului.
• Valoarea ramasitei sau lista bunurilor.
• Identitatea persoanelor care au dreptul la succesiune.
• Relatiile interpersonale si familiale ale persoanei decedate.
• Modul in care s-au luat deciziile de la data decesului.
• Orice alte detalii privind persoana decedata.
În plus, declaratia trebuie sa fie semnata si notata de martor si sa fie acelasi ca si cel care l-a prezentat in fata tribunalului.
Cum Se Hash-Uleste Declaratia de Martor?
Declaratia de martor trebuie sa fie has-uita, deoarece va servi drept referinta oficiala in cazul unei controverse cu privire la succesiunea. Asadar, atunci când se prezinta înaintea tribunalului, aceasta trebuie sa fie confirmata printr-o semnatura notariala sau sub forma unui document completat, semnat si transmis prin posta. Dupa ce documentele sunt prezentate, tribunalul va decide ce puncte vor fi rezolvate.
Pasii Necesari Pentru a Oferi o Declaratie de Martor
-
Contactati o persoana legala. Avocatul legal al persoanei aflate în disputa va contacta martorul pentru a i se cere un document scris despre persoana decedata.
-
Scrieti si interpetati corect orice document pe care martorul il prezinta. Fiecare informatie trebuie sa fie scrisa corect si sa contina date despre persoana decedata, bunurile sale si relatiile acesteia.
-
Faceti o confruntare. Tribunalele pot organiza o confruntare intre martori, astfel încât sa se verifice adevarul ceea ce a fost spus fata de documentele prezentate.
-
Veritficati veridicitatea declaratiilor. Tribunalul poate emite o hotarâre în functie de informatii si documente prezentate de martori, din care sa rezulte care parte a dreptului la predare.
-
Tineti legatura cu avocatul. Dupa ce a fost oferita, declaratia va fi trimisa tribunaluluix de avocat sau alte parti implicate în proces prin intermediul postei cu confirmare de primire.
-
Prima hotarârea. Uneori, tribunalul poate decide sa ia o prima hotarâre privind cazul înainte ca documentele sa fie primite. Acest lucru se poate intampla, de exemplu, în cazurile de deces al unor rude, când data decesului si identitatea paratilor implicati sunt cunoscuti.
Model de Declaratie de Martor Pentru o Succesiune
ata declar sub juramânt faptul ca am cunostinte directe despre cazul care se judeca. In plus, eu conchid ca urmatoarele evenimente sunt adevarate:
• (Deceandat) era originar din (localitate).
• (Deceandat) a decedat acum (an/luna/zi).
• (Deceandat) a luat decizia de a lasa bunurile sale persoanei (numele)
• (Deceandat) se astepta ca persoana (numele) sa-si poata exercita dreptul de predare.
Acestea sunt fapte pe care le stiu si le accept ca fiind adevarate si, cu postarea acestei declaratii, imi asum responsabilitatea pentru prezentul document.