Taxa de timbru judiciar este încasată de autoritățile publice și destinată proprietarilor de bunuri mobile. Acest impozit se aplică anumitor proceduri judiciare și cazuri de înregistrare a documentelor înregistrate la instanțele judecătorești sau alte autorități la care este nevoie de o adeverință. Oricine solicită o procedură judiciară sau o adeverință înregistrată legal trebuie să achite și taxa de timbru judiciar.

Scopul taxei de timbru judiciar

Scopul taxei de timbru judiciar este de a ajuta la dezvoltarea procesului de reglementare și al justiției în România. Acest impozit are două scopuri principale. Prima este de a asigura finanțarea necesară a serviciilor oferite de tribunal și alte organe guvernamentale, cum ar fi sistemul judiciar și serviciile de drept. Al doilea scop este de a hrăni și de a asigura o limitare a abuzurilor și tuturor procedurilor ilegale.

Procedura de calcul și aplicare a taxei de timbru judiciar

Taxa de timbru judiciar se calculează în funcție de natura a ceea ce se solicită sau cere. Dacă dosarul are un scop comercial, taxa este estimată la 0,05% din prețul estimat al sau. Cu toate acestea, dacă dosarul are un scop imobiliar sau drept, taxa este estimată la 0,25% din prețul estimat al sau.

În plus, în funcție de tipul de taxă, care poate fi normal sau marit, se aplică o taxă adițională. Așadar, taxa normală se reduce cu 10% pentru toate cazurile și taxele marite se ridica cu 15%.

Taxa de timbru judiciar se aplică pentru următoarele proceduri judiciare sau ajustări:

  • proceduri de drept civil și comercial;

  • hotărâri judecatoresti care revin la o instanța administrativă;

  • înregistrarea sau confirmarea unui angajament sau contract;

  • informații referitoare la posesia și dreptul de folosință a terenurilor;

  • dări în plată;

  • rapoarte de înregistrare;

  • convenții;

  • anumite cereri făcute tribunalului;

  • taxele de asigurare medicală / socială;

  • cereri de confirmare.

În plus, taxa poate fi aplicată și în cazul în care se solicită un astfel de document precum:

  • documente de separare sau de divorț;

  • certificate de stare civilă;

  • documente contabile;

  • acte notariale;

  • acte de naștere și căsătorie;

  • concesii sau acorduri de asociere;

  • acorduri de căsătorie și divoră;

  • acte de deces;

  • alte documente înregistrate.

În plus, taxa se aplică și în cazul unei persoane juridice, indiferent dacă este vorba despre societăți sau companii, și anume:

  • Înregistrarea sau confirmarea sarcinilor în cadrul societății;

  • Ravagiul datelor între filiale și filiale;

  • Înregistrarea unui document de înregistrare fiscală sau comercială;

  • Autorizarea unui cont bancar și a adeverinței fiscale;

  • Pentru alte documente care doresc să fie înregistrate într-un mod legal.

Excepții la taxa de timbru judiciar

În unele cazuri, există anumite excepții de la calcularea acestei impozite. Unele cazuri sunt:

  • Exista un impozit zero dacă dosarul se referă la un act de denunț sau la un act de întoarcere sau evacuare;

  • Exista un impozit zero dacă dosarul se referă la un act de împăcare sau la alte împăcări consentite;

  • În cazul dosarelor privind insolvența, jurisdicția accesorie sau alte cazuri similare, nu există impozit;

  • Dacă dosarul este deschis de o persoană în vârstă, persoană cu handicap sau persoană nevoiașă, nu există impozit pe acesta.

Declarații și adeverințe pentru taxa de timbru judiciar

Taxa de timbru judiciar poate fi platită numai în baza unei declarații. Această declarație este întotdeauna prezentată de către solicitant, care a fost nevoit să asigure suportul financiar pentru acest document. Apoi, avocatul, reprezentantul sau avocatului clienților, trebuie să elaboreze și să depună documentele cu adeverința inclusă. Acesta se va face în cazul în care solicitantul efectuează o plată în numerar sau printr-o tranzacție bancară.

În cazul tranzacțiilor bancare, adeverința va fi depusă la bancă, înainte de a fi prezentată la instanța judecătorească. În această adeverință, banca va avea obligația de a specifica informații precum:

  • Data și locația plății;

  • Numărul de cont;

  • Suma platită;

  • Data plății;

  • Data și locația înregistrării plății

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here